A webáruház felületén süti (cookie) fájlokat használ. Az oldal használatával beleegyezel a cookie-k használatába. Rendben
Termékek Menü
0
Te itt jársz: > >

Blog

2016-09-09 12:06:43

A kókusz számos ország étrendjének alapvető részét képezi. Például a polinézek kalóriabevitelének több mint 6% - a kókuszból származik. A kutatások bizonyították, hogy számukra a szív- és érrendszeri megbetegedések szinte ismeretlenek és nagyon jó egészségnek örvendenek. Európában csak az elmúlt években kezdte meg térhódítását a termék, leginkább az egészséges életmódot folytatók körében lett ismert.

A kókuszolajat  kókuszdió bélből sajtolják különböző megoldások segítségével. Leginkább a hidegen sajtolt szűz kókuszolaj ajánlott fogyasztásra és kozmetikai termékek készítésére, mivel ez az olaj nem érintkezett kémiai anyagokkal és hőhatás sem érte, emiatt jótékony hatása ebben a formában sokkal erősebb.

Jótékony hatásai

  • Gomba- és vírusölő hatású, immunrendszer erősítő
  • Tartalmaz E és K vitamint
  • Lassítja a bőr öregedését (többek között ezért is népszerű kozmetikai termékek készítésénél)
  • Ekcéma és pikkelysömör kezelésére is alkalmas
  • Sebgyógyító és sejtregenráló hatása van
  • Serkentően hat az agyműködésre
  • Növeli a zsírban oldódó tápanyagok felszívódását, így jó hatással van az emésztésre is
  • Fényvédő hatása is bizonyított, hiszen az UV sugárzásnak csak 30% - át engedi át
  • Gyulladásgátló, fájdalom és lázcsillapító hatása is elismert
  • Serkentik a haj növekedését, külsőleg használva pedig selymessé és fényyessé varázsolják a hajat
  • Fokozza az inzulin termelést, így cukorbetegek számára is ajánlott, de leginkább a megelőzésben van fontos szerepe
  • A pajzsmirigy alulműködésének gyógyulására is hatással van
  • Máj illetve epe problémák esetén is érdemes áttérni a kókuszolaj használatára
  • A kókuszolaj étvágy csökkentő hatással bír, így a fogyokúrázók is szívesen fogyasztják
2016-09-06 12:50:06

A paleolit étrend elméletével először 1975-ben Walter R. Voegtlin foglalkozott. Könyvében hangsúlyozta, hogy az ember alapvetően húsevő. Az állati fehérjén és zsíron kívül csak kevés szénhidrátra van szüksége, amit fedezni tud különféle gyümölcsök és magok fogyasztásával.

E diéta szerint élőknél két nagy ételcsoport került tiltólistára a gabonafélék és a tejtermékek.

A paleósok azt vallják, hogy ezeket az ételeket nem tudjuk rendesen megemészteni és a bennük található szénhidrátok tekinthetők az elhízás egyik okának. A diéta követésével megelőzhetőek a szív- és érrendszeri problémák, az autoimmun betegségek és a 2-es típusú cukorbetegség is.

Egy svéd kutatócsoport pápua-új guineai vizsgálatai során megállapította, hogy a paleolit táplálkozáshoz nagyon hasonló étrendet követő őslakosok nem szenvednek civilizációs betegségekben. Ismeretlen volt körükben az elhízás, a cukorbetegség vagy a magas vérnyomás.

A paleo diétát követők számára az alábbiak kerülendőek:

  • az összes gabonaféle
  • a burgonya
  • az összes magas szénhidrát tartalmú élelmiszer.
  • a hagyományos cukor – kivételt képez a gyümölcsökben lévő fruktóz
  • a hüvelyesek
  • a feldolgozott ételek

A paleolit étrendben nyugodtan fogyasztható az összes hús, főleg azok, amelyek omega-3 és az omega-6 zsírsavat tartalmaznak, tojás, gomba, olajos magvak (kíváló energiaforrás) és sajt. Bármilyen friss zöldséget és gyümölcsöt ehetünk. A zöldségek magas rosttartalma segíti az emésztést, és jótékony hatással van a bélműködésre. Ajánlott gluténmentes termékek fogyasztása. A paleo diéta ajánlása alapján naponta ötször étkezzünk, ezen étkezés során állati fehérjét és rostokat is jutassunk szervezetünkbe. 

2016-08-27 14:06:51

Napjainkban sajnos egyre több ember küzd szív- és érrendszeri betegségekkel, cukorbetegséggel és elhízással. Mivel a cukor ezen betegségek egyik okozója lehet, érdemes odafigyelni napi cukor bevitelünkre, hogy csökkenthessük ezen betegségek kialakulásának kockázatát.

A tudatos életmódra való törekvés egyik első lépése lehet a hagyományos cukor helyettesítő termékeinek használatára való áttérés. A szintetikus, kémia úton előállított cukor helyettesítő termékek nem ajánlottak, hiszen ezek használatával egészségünknek többet ártunk, mint használunk. Ehelyett léteznek természetes eredetű helyettesítők:

  • Nyírfacukor (xilit vagy xilitol)

  • Stevia (sztívia)

  • Entrit (eritriol)

Ezen cikk keretében szeretnénk segítséget nyújtani a választásban, megnézzük ezen termékek tulajdonságait és felhasználási módjukat.

Nyírfacukor

Jelenleg a nyírfacukor az egyik legnépszerűbb édesítő. Régen a nyírfacukrot a nyírfa édes rostjaiból nyerték, népszerűségének növekédésével már más növényi rostokat is felhasználnak az előállítására.

Tulajdonságai:

  • Íze semleges

  • 1:1 arányban adagolható cukor helyett

  • Kalóriatartalma 40%-kal alacsonyabb a hagyományos cukorral ellentétben

  • A vércukor szintet a hagyományos cukorral ellentétben alig emeli meg (GI = 7)

  • Lassan szívódik fel

  • Az elfogyasztott nyírfacukor mennyiségének csak 50%-a alakul át szénhidráttá

  • Fogyasztása nagy mennyiségben haspuffadást vagy hasmenést okozhat

Stevia

Több száz évvel ezelőtt fedezték fel a Dél-Amerikai indiánok ennek a gyógy- és fűszernövénynek a jótékony hatását, leveleinek édes tulajdonságát. A Stevia levelei és hajtása háromszor édesebbek, mint a hagyományos cukor, a növényből készült koncentrált kivonatok ennek sokszorosai lehetnek.

Tulajdonságai:

  • Íze nem semleges, a növény leveleiben levő anyagok adják jellegzetességét

  • Az adagolásra nagyon oda kell figyelni, hiszen sokkal koncentráltabb, édesebb, mint a hagyományos cukor

  • A vércukor szintet a hagyományos cukorral ellentétben alig emeli meg (GI = 0)

  • A legkoncentráltabb formája a por

  • Alkalmas főzésre, mivel nem bomlik le hő hatására

  • A növényi anyagok miatt különböző szájbetegségek, bakteriális és vírusos megbetegedések gyógyítására is használják

  • Bőrregeneráló hatású

  • Érdemes melegvízben feloldani sütés-főzés előtt

  • Körülbelül 200 Celsius fokig tartja meg édes ízét

Eritrit

Növényi alapú természetes édesítőszer, mely több gyümölcsben is megtalálható pl. dinnye, szőlő.

Tulajdonságai:

  • A vékonybélben szívódik fel, így hasmenést nem okoz

  • A vércukor szintet a hagyományos cukorral ellentétben egyáltalán nem emeli meg (GI = 0)

  • Jótékonyan hat az érfalakra, így csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását

  • A cukor édességéhez képest az eritrit 60-80%-kal ér fel

  • A forró folyadékokat lehűti

  • Körülbelül 160 Celsius fokig megtartja édes ízét

Reméljük ezzel a kis összefoglalóval sikerült segítenünk az Önök számára legmegfelelőbb cukorhelyettsítő termék kiválasztásában.

 

2016-05-23 14:12:50

Kezdjük egy kis fogalommagyarázattal, mit is jelent pontosan a manapság oly divatossá vált paleolit étrend: ez az életforma visszanyúlik az ősi gyökereinkhez, vagyis nagyban követi az ősember táplálkozási szokásait, a mai civilizált életvitelünkbe átültetve. Mivel az ősember vadászó és gyűjtögető életmódot folytatott ezért a paleolit étrend, a hús-, a zöldség-, és a gyümölcsfogyasztást részesíti előnyben. Kizárja ugyanakkor a tejtermékek és a gabonafélék fogyasztását, mivel ezek az élelmiszerek abban az időben nem voltak ismertek, ezáltal az emberi szervezet a gluténre, valamint a laktáz enzimre intoleranciával reagálhat, mely számos betegség alapjául szolgál.

A paleolit táplálkozás fő célja (amellett, hogy a fogyni vágyók is elő szeretettel használják), olyan betegségek elkerülése, mint például a különböző ér-, és bélrendszeri megbetegedések, a manapság oly gyakori elhízás, a magas vérnyomás, továbbá egyes autoimmun betegségek, valamint a 2-es típusú diabétesz. A természeti népeknél, ezek a betegségek mindegyike, szinte teljesen ismeretlen. Éppen ezért gondolják úgy a diéta követői, hogy a táplálkozásban e gyökereinkhez kell visszanyúlnunk.

Mik azok az ételek, amiket szabad- és melyek azok, amelyeket nem szabad ennünk, ha „paleozunk”:

A diéta során a következő élelmiszereket fogyaszthatjuk:

  • Húsfélék – a legfontosabb, hogy a fűvel táplált állatok húsát fogyasszuk, az Omega zsírsav tartalmuk miatt. Emellett fogyaszthatunk halféléket, vadhúsokat, azonban kerülni kell a feldolgozott húskészítményeket.

  • Zöldségek

  • Gyümölcsök – a gyümölcsöket csak módjával fogyasszuk a magas cukortartalmuk miatt.

  • Fűszerek, gyógynövények

  • Tojás

  • Zsiradékok – állati eredetű zsírok (sertés-, kacsa-, libazsír), kókuszolaj (vagy más néven kókuszzsír), hidegen sajtolt extra szűz olívaolaj

  • Édesítő szerek – szacharin, eritrit, xilit (más néven nyírfacukor), stevia

  • Lisztek/liszthelyettesítők – maglisztek (például: gesztenyeliszt, kókuszliszt, lenmagliszt, szezámliszt, mandulaliszt, stb.), kókuszreszelék, darált mák, darált dió, darált mandula, szezámmag, lenmag.

  • Tejtermékek – ezek közül csak a kemény sajtok megengedettek

  • Tejhelyettesítők – magtejek (például: kókusztej, mandulatej, rizstej)

  • Magvak – de csak módjával

A diéta során, a következő élelmiszereket el kell hagynunk:

  • Tartósítószerek, színezékek, emulgeálószerek

  • Minden olyan termék, ami tartalmaz glutént

  • Tej és tejtermékek

  • Mesterséges színezékek, édesítők, cukor, fruktóz

  • Finomított élelmiszerek, szénhidrátok

  • A rendszeres alkoholfogyasztás nem megengedett

  • Zöldségek közül: hüvelyesek, burgonya, kukorica

2016-05-23 14:12:13

A legtöbb gerinces állat szervezetében, valamint a növények nagy részében megtalálható az aszkorbinsav, azonban az emberi szervezet nem képes előállítani a C-vitamint. Tehát nekünk, mindezt a táplálkozás során kell bejuttatnunk a szervezetünkbe. A legoptimálisabb, ha ezt friss és nyers zöldségekből, illetve gyümölcsökből visszük be.

Az 1700-as években, a citrusfélék fogyasztását a skorbut ellenszereként tartották számon. Viszont, 1928-ig a C-vitamin, mint vegyület nem volt ismert, amikor is Szent-Györgyi Albert, felfedezte, hogy a mellékvesekéregben és a citrusfélékben is egyaránt előfordul ez az anyag. Majd ezt követően, először a paprikából sikerült nagy mennyiségben kivonnia az aszkorbinsavat és ez után tudományos alapon is bebizonyosodott, hogy a C-vitamin képes gyógyítani a skorbutot. Azóta számos kutatással bizonyították megannyi áldásos hatását.

Melyek közül a legkiemelkedőbbek:

  • A kollagén termelését segíti elő, mely elengedhetetlen az egészséges bőr-, ér-, és kötőszövetek ellenálló képességéhez. A C-vitamin hiánya például spontán ínyvérzést okozhat.

  • A C-vitamin, mint antioxidáns. Az antioxidánsok legfőbb tulajdonsága, hogy megköti a szervezetünkben lévő szabadgyököket, melyek túlszaporodása számos betegséghez vezet.

  • Ebből következik, hogy a C-vitamin képes felvenni a harcot a rákos sejtek ellen is. Mivel az aszkorbinsav kémiai szerkezete révén, meg tudja kötni a rákkeltő anyagok szabadgyökeit.

  • Támogatja és serkenti az immunrendszer működését, úgy, hogy megemeli a fehérvérsejtek számát és fokozza azok működését, mely növeli a betegségekkel szembeni ellenálló képességet. Szedésével, megelőzhető a megfázás vagy akár az influenza is.

  • Támogatja a vas felszívódását és hasznosulását a szervezetben.

A legnagyobb C-vitamin mennyiség, a következő növényekben található: csipkebogyó (400mg/100g bogyó), fenyőtű (200mg), petrezselyemlevél (185mg), paradicsompaprika (180mg), zöldpaprika (125mg), káposzta (87mg), barack (50mg), citrom (45mg), burgonya (24mg). Azonban fontos tudni, hogy a C-vitamin nagy része, hő hatására megsemmisül. Ezért rendkívül fontos, hogy ezeket a zöldségeket, gyümölcsöket frissen és nyersen fogyasszuk.

Napi C-vitamin szükségletünk:

Az általánosságban elfogadott javasolt napi mennyiség, 60-80mg, viszont ez a mennyiség a mai környezetszennyezés és a rohanó világunk mellett nem bizonyul elegendőnek. Manapság ajánlott minimum a napi 80-100 milligramm C-vitamin fogyasztása, de még a napi 500mg sem kirívó mennyiség. Emellett fontos odafigyelni az életkörülményekre is, például ha betegség áll fenn, akkor ezt a mennyiséget megnövelhetjük minimum 1.000-10.000mg-ra. Vannak azonban olyan tényezők is, amelyek teljesen tönkreteszik a C-vitamin molekuláit, ezek közül a következőket emelnénk ki: dohányzás, alkohol, stressz, túlzott fizikai terhelés, terhesség és szoptatás. Mivel az aszkorbinsav vízben oldódik, ezért a szervezet számára fölösleges mennyiség, a vizelettel távozik.