A webáruház felületén süti (cookie) fájlokat használ. Az oldal használatával beleegyezel a cookie-k használatába. Rendben
Termékek Menü
0

Kiemelt ajánlatok

Bioudvar blog

  • A PALEOLIT ÉTREND

    A PALEOLIT ÉTREND

    Kezdjük egy kis fogalommagyarázattal, mit is jelent pontosan a manapság oly divatossá vált paleolit étrend: ez az életforma visszanyúlik az ősi gyökereinkhez, vagyis nagyban követi az ősember táplálkozási szokásait, a mai civilizált életvitelünkbe átültetve. Mivel az ősember vadászó és gyűjtögető életmódot folytatott ezért a paleolit étrend, a hús-, a zöldség-, és a gyümölcsfogyasztást részesíti előnyben. Kizárja ugyanakkor a tejtermékek és a gabonafélék fogyasztását, mivel ezek az élelmiszerek abban az időben nem voltak ismertek, ezáltal az emberi szervezet a gluténre, valamint a laktáz enzimre intoleranciával reagálhat, mely számos betegség alapjául szolgál.

    A paleolit táplálkozás fő célja (amellett, hogy a fogyni vágyók is elő szeretettel használják), olyan betegségek elkerülése, mint például a különböző ér-, és bélrendszeri megbetegedések, a manapság oly gyakori elhízás, a magas vérnyomás, továbbá egyes autoimmun betegségek, valamint a 2-es típusú diabétesz. A természeti népeknél, ezek a betegségek mindegyike, szinte teljesen ismeretlen. Éppen ezért gondolják úgy a diéta követői, hogy a táplálkozásban e gyökereinkhez kell visszanyúlnunk.

    Mik azok az ételek, amiket szabad- és melyek azok, amelyeket nem szabad ennünk, ha „paleozunk”:

    A diéta során a következő élelmiszereket fogyaszthatjuk:

    • Húsfélék – a legfontosabb, hogy a fűvel táplált állatok húsát fogyasszuk, az Omega zsírsav tartalmuk miatt. Emellett fogyaszthatunk halféléket, vadhúsokat, azonban kerülni kell a feldolgozott húskészítményeket.

    • Zöldségek

    • Gyümölcsök – a gyümölcsöket csak módjával fogyasszuk a magas cukortartalmuk miatt.

    • Fűszerek, gyógynövények

    • Tojás

    • Zsiradékok – állati eredetű zsírok (sertés-, kacsa-, libazsír), kókuszolaj (vagy más néven kókuszzsír), hidegen sajtolt extra szűz olívaolaj

    • Édesítő szerek – szacharin, eritrit, xilit (más néven nyírfacukor), stevia

    • Lisztek/liszthelyettesítők – maglisztek (például: gesztenyeliszt, kókuszliszt, lenmagliszt, szezámliszt, mandulaliszt, stb.), kókuszreszelék, darált mák, darált dió, darált mandula, szezámmag, lenmag.

    • Tejtermékek – ezek közül csak a kemény sajtok megengedettek

    • Tejhelyettesítők – magtejek (például: kókusztej, mandulatej, rizstej)

    • Magvak – de csak módjával

    A diéta során, a következő élelmiszereket el kell hagynunk:

    • Tartósítószerek, színezékek, emulgeálószerek

    • Minden olyan termék, ami tartalmaz glutént

    • Tej és tejtermékek

    • Mesterséges színezékek, édesítők, cukor, fruktóz

    • Finomított élelmiszerek, szénhidrátok

    • A rendszeres alkoholfogyasztás nem megengedett

    • Zöldségek közül: hüvelyesek, burgonya, kukorica

    Részletek
  • A C-VITAMIN JÓTÉKONY HATÁSAI

    A C-VITAMIN JÓTÉKONY HATÁSAI

    A legtöbb gerinces állat szervezetében, valamint a növények nagy részében megtalálható az aszkorbinsav, azonban az emberi szervezet nem képes előállítani a C-vitamint. Tehát nekünk, mindezt a táplálkozás során kell bejuttatnunk a szervezetünkbe. A legoptimálisabb, ha ezt friss és nyers zöldségekből, illetve gyümölcsökből visszük be.

    Az 1700-as években, a citrusfélék fogyasztását a skorbut ellenszereként tartották számon. Viszont, 1928-ig a C-vitamin, mint vegyület nem volt ismert, amikor is Szent-Györgyi Albert, felfedezte, hogy a mellékvesekéregben és a citrusfélékben is egyaránt előfordul ez az anyag. Majd ezt követően, először a paprikából sikerült nagy mennyiségben kivonnia az aszkorbinsavat és ez után tudományos alapon is bebizonyosodott, hogy a C-vitamin képes gyógyítani a skorbutot. Azóta számos kutatással bizonyították megannyi áldásos hatását.

    Melyek közül a legkiemelkedőbbek:

    • A kollagén termelését segíti elő, mely elengedhetetlen az egészséges bőr-, ér-, és kötőszövetek ellenálló képességéhez. A C-vitamin hiánya például spontán ínyvérzést okozhat.

    • A C-vitamin, mint antioxidáns. Az antioxidánsok legfőbb tulajdonsága, hogy megköti a szervezetünkben lévő szabadgyököket, melyek túlszaporodása számos betegséghez vezet.

    • Ebből következik, hogy a C-vitamin képes felvenni a harcot a rákos sejtek ellen is. Mivel az aszkorbinsav kémiai szerkezete révén, meg tudja kötni a rákkeltő anyagok szabadgyökeit.

    • Támogatja és serkenti az immunrendszer működését, úgy, hogy megemeli a fehérvérsejtek számát és fokozza azok működését, mely növeli a betegségekkel szembeni ellenálló képességet. Szedésével, megelőzhető a megfázás vagy akár az influenza is.

    • Támogatja a vas felszívódását és hasznosulását a szervezetben.

    A legnagyobb C-vitamin mennyiség, a következő növényekben található: csipkebogyó (400mg/100g bogyó), fenyőtű (200mg), petrezselyemlevél (185mg), paradicsompaprika (180mg), zöldpaprika (125mg), káposzta (87mg), barack (50mg), citrom (45mg), burgonya (24mg). Azonban fontos tudni, hogy a C-vitamin nagy része, hő hatására megsemmisül. Ezért rendkívül fontos, hogy ezeket a zöldségeket, gyümölcsöket frissen és nyersen fogyasszuk.

    Napi C-vitamin szükségletünk:

    Az általánosságban elfogadott javasolt napi mennyiség, 60-80mg, viszont ez a mennyiség a mai környezetszennyezés és a rohanó világunk mellett nem bizonyul elegendőnek. Manapság ajánlott minimum a napi 80-100 milligramm C-vitamin fogyasztása, de még a napi 500mg sem kirívó mennyiség. Emellett fontos odafigyelni az életkörülményekre is, például ha betegség áll fenn, akkor ezt a mennyiséget megnövelhetjük minimum 1.000-10.000mg-ra. Vannak azonban olyan tényezők is, amelyek teljesen tönkreteszik a C-vitamin molekuláit, ezek közül a következőket emelnénk ki: dohányzás, alkohol, stressz, túlzott fizikai terhelés, terhesség és szoptatás. Mivel az aszkorbinsav vízben oldódik, ezért a szervezet számára fölösleges mennyiség, a vizelettel távozik.

    Részletek

Nap terméke

Az agyunk működését kiemelten támogató kapszula elősegíti az egészséges, esszenciális zsírsavakban gazdag étrendet. Különösen ajánljuk azoknak, akik nem kedvelik a hal ételeket, hiszen az omega 3 nélkülözhetetlen a szervezet számára.

Nincs készleten
984 Ft 890 Ft